Mer status på mål 2006 - Lokala produkter

Som sista mål att bocka av för 2006 skulle jag hitta tre lokalt tillverkade varor som jag använder ofta. Ett bra bröd har jag hittat, men sen har jag kört fast. Jag har sökt på nätet och funnit en mängd gårdar som säljer både det ena eller det andra, men är jag villig att regelbundet besöka ett sådant ställe istället för att bekvämt köpa allt på ICA? Och ICA har ju lokalt producerade varor i kött- och mejeridisken. Det är bara inte alltid så lätt att identifiera vad som kommer ifrån närheten. Mjölken är ju lokalt producerad, men det köper jag redan, så det är ingen nyhet. Kanske är det så att jag redan handlar lokalt producerat, utan att ha koll. Kanske ska jag låta detta mål vara och koncentrera mig på nästa år. Det börjar ju trots allt om ett dygn och 43 minuter. Jag önskar att det kunde finnas en liten symbol för lokalt producerat på varuhyllorna tillsammans med priset så att jag enkelt kunde välja rätt...kanske ska jag lägga det i förslagslådan, så får jag hålla ögonen öppna tills dess och se om jag hittar de sista två varorna.

Inga kommentarer: