Kommande konsumtion - i trädgården

Det är några saker jag varit på jakt efter för vår trädgård som är under konstruktion. Jag gör mitt bästa för att ta miljön i beaktande, men ibland känns det svårt att till exempel hitta något som inte är gjort i plast eller som säljs i andra hand. Det här letar jag efter:

En regnvattentunna - Vi vill koppla den till stupröret på ena sidan av vårt hus och sköta vattenförsörjningen till i alla fall halva trädgården genom regnet. Efter att ha sökt på Blocket ett tag, lutar jag åt en ny grön, plasten till trots.

En rund spaljé - 2m hög till vår röda clematis. Här känns det som det miljöovänligaste ledet är alla turer till olika köpställen som aldrig har vad jag söker. Vi kör på etanol och jag kombinerar turerna med andra inköp, men ändå, mycket bil blir det.

Någon kantsten - Kanske lite begagnad gatusten kan göra sig kring våra rododendronbuskar.

Stenplattor - När vi väl har fått vattentunnan på plats, så ska vi kunna gå fram till den på några stenplattor. Jag letar begagnat på blocket, men utbudet efter ca 25x25 cm är ovanligt. Kanske blir det några nya.

Inga kommentarer: