Ät upp växthuseffekten

Själv har jag blivit mycket bättre på att sluta slänga mat: vi köper bara ett par grönsakssorter åt gången, frukt i mindre påsar, struntar i köttpåläggen och brer halv-mackor till treåringen. Nedesta hyllan i frysen och skafferiet har dessutom reserverats åt mat med kort datum. Så jag fick faktistkt beröm av Sebastian när jag kryssade i vad vi slängt under veckan. Eftersom Sebstian reda presenterats så bra av Anki på bloggen Köpstopp - så låter jag henne sköta presentationen på min blogg också:

"ICA har en riktigt bra kampanj på webben just nu, Ät upp växhuseffekten. I
Sebastians kök får man tips på vad som är i säsong just nu, hur mycket energi
som slösas bort när man slänger mat samt tips på restrecept. ICA har även bra
erbjudande på lågenergilampor och en shoppingkasse just nu."

Inga kommentarer: