Ge en mamma i julklapp!

Idag fick jag min första tidning från SOS-barnbyar. Jag är byfadder men har ännu inte blivit tilldelad en by i världen. Man kan välja att bli barnfadder till ett speciellt barn eller som jag sponsra byn och förse alla barnen med utbildning och läkarvård. Denna organisation är världens störst hem för föräldralösa barn. Helt nya byar byggs upp från grunden och i husen får barnen bo tillsammans med några andra barn. Och det mest fantastiska av allt: De får en alldeles egen ny mamma! Kvinnorna som bosätter sig i byn och får en stor-familj måste vara helt otroliga! Det minsta jag kan göra är att hjälpa till ekonomisk så att barnen får denna mänskliga rättighet - en mor. 1 miljon barn och familjer över hela världen har fått hjälp sen SOS-barnbyar startades efter andra världskriget. Tänk, så många barn som försetts med en mamma som tar hand om dem och bryr sig, skapar trygghet och en värdig vardag.

Låt mig veta om detta inlägg fick dig att gå med i SOS-barnbyar.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: