Nyårslöften

Jag brukar inte avlägga nyårslöften, inte officiellt i alla fall. Däremot så brukar jag utnyttja övergången till ett nytt år till att försöka skapa ett nyare jag. Framförallt så börjar jag äta nyttigare; och det brukar också fungera i ett par månader... I år kommer det nya året att ge den här bloggen en ordentligt avspark och jag ska försöka väva in goda handlingar i mitt liv. Jag vill visa godhet mot miljön och människor nära och fjärran; försöka göra jorden till en lite bättre plats för någon att vara. Inför varje månadsskifte tänkter jag välja ut en person som jag utnämner till månadens inspiratör. Jag har visserligen flera bra kandidater, men jag har inte bestämt mig för vem som blir först ut. Min idé är att välja inspiratörer som är ambassadörer för olika delar av världen. Varannan vecka kommer också en ”utmaning” , en väldigt konkret handling för att förbättra världen en liten smula. Jag har ju lagt upp två stycken utmaningar innan nyår för att förbereda – en pärm för att samla allt gott handlande i, samt en välgörenhetsbudget.

Inga kommentarer: