Status på mina mål för 2006

Mina mål för 2006 är nästan avbockade, men de gälls inte riktigt. Jag påbörjade dem lite retroaktivt i höstas efter att jag läst The Better World Handbook och blivit innehavare av etanol-bilen. Några goda handlingar har i all fall hopat sig.

Ekonomisk rättvisa:
Jag har skapat en budget för gåvor inför 2007 och gått med i SOS-barnbyar, Woman-for-Woman och Läkare utan gränser. Dessutom har jag startat en depå på Avanza där jag satt in 2000 kr för varje kusin till min dotter - där blir pengarna placerade i aktier tills barnen är tillräckligt gamla för att få en kompisfadder i födelsedagspresent.

Ekologisk bevaring:
Förutom bilen, har jag bidragit till ekologisk bevaring genom att byta till GodEl med miljövänligt val.

Bidra till demokrati:
Jag har skrivit upp både mål och vägar till att påverka politiskt...och postar snart listor.

Bidra till social rättvisa:
Jag har haft ögonen öppna för olika människor som arbetar för en social rättvisa. T ex har Alice Bah hittat sina sätt genom att byta karriär och engagera sig i bl a Rädda Barnen och EPCAT.

Kultivera enkelhetens lag:
Jag bad om begagnade leksaker i julklapp till dottern, men var för sent ute.

Bidra till ett sammanknutet samhälle:
Jag har tackat släkten till Thanks-giving för enskilda handlingar jag uppskattat från deras sida.

Bidra till fred:
Jag har skrivit en hel delberättelse klart till min roman om ondska och bestämt handlingen.
Vidare har jag läst om drottning Rainas arbete för framförallt sitt land och jag tror att hennes insatser indirekt fungerar fredsbevarande trots att de inte har med vapen och krig att göra, istället värnar hon om att stärka individen, fr a kvinnor och ungdomar.


Det återstår att hitta två närproducerade produkter till, förutom vårt bröd.
Fortsättning på att hitta regionala produkter.

Inga kommentarer: