Säg det med ett julkort

Julkort är ett bra sätt att förmedla sina värderingar på. Normalt brukar jag sitta i veckor innan jul med fingrarna täckta av klister, borden i huset fulla med pappersbitar och wellpapprullaren på armlängds avstånd, för att pyssla julkort till nära och kära. Men i år är jag ju så fullt upptagen med att skapa en bättre värld, att min tid har begränsats. Som tur är sprang jag på julkort när jag var på IKEA och skulle köpa hyllgavlar för att få ordning på vinden (förra året köpte vi en ny plastgran - för att den förra kom bort - och nu kan vi inte hitta den bland alla lådor där uppe). Hela beloppet på julkortens 90 kr går till UNICEF. Två paket köpte jag och klistrade mina märken från Rädda Barnen på kuverten. Nu är mina julkort helgarderade om postmästaren skulle införa en välgörenhetsbedömning vid postsorteringen och välja ut vad han skulle orka dela ut innan jul.

Sista garderingen är att posta dem också...

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: