Tjuvstart med röd glans

Godhetens förbannelse håller mig i sitt fasta grepp. Den tar ingen hänsyn till att min sambo och jag (efter 2 års velande) äntligen bestämt oss för vilket märke vår nya bil ska ha. Godheten styr vår skrotigfärdiga svarta lilla bil till en helt annan bilfirma än vi tänkt göra vårt bilinköp hos. ”Vi vill provköra Ford Focus flexifuel” hör jag mig själv säga. Och efter en liten provtur i Helsingborg ”Vi vill köpa Ford Focus flexifuel.” Och så var det med det. Första punkten på top-10-listan över handlingar för en bättre värld kan bockas av på vägen hem med en rejäl tjuvstart inför mitt goda år 2007. Så numera kör vi istället för vår förbestämda modell denna röda som går på etanol och sparar kilovis med koldioxidutsläpp. Och det känns faktiskt bra. Det var så enkelt att välja rätt. Priset blev dessutom 50.000 kr lägre än om vi hade köpt den vi tänkt oss från början. Läs mer om miljövänliga bilar på http://www.miljofordon.se/.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: