Klotet testar: rättvist och ekologiskt te

North & South Earl Grey te - rättvist

Bättre än så här blir inte påste. Finns som löst te också.
Köpställe: Världsbutiken, 35 kr för 25 påsar.




Betyg:




Fair Trade Original rött te med smak av Earl Grey - rättvist

Ju mer Earl Grey ett te smakar desto bättre i min smak. Trots att detta te är rött, så smakar det svart och man slipper koffeinet. Köpställe: Världsbutiken, 32 kr för 20 påsar.
Betyg:





Kung Markatta Earl Grey te - rättvist och ekologiskt

Jag är kräsen med mitt påste och detta smakar, som så många andra sorter, av gräs. I vanliga fall dricker jag Twinings eller Liptons, men gillar du andra märken än dessa, så kan detta ändå vara något för dig.
Köpställe: ICA, Coop.
Betyg:


Änglamarks ceylon te - rättvist & ekologiskt

Smakar alldeles godkänt och det rimliga priset - 0,50 kr per tepåse - gör att detta blir mitt nya vardagste. Jag kan sluta leta.
Köpställe: Coop, 9,90 kr för 20 påsar.

Betyg:





eguales peach cream - rättvist & ekologiskt

Letar du efter ett riktigt fruktigt te, så är inte detta något för dig. Smaken är fin och mjuk, mer som en doft, och det gillar jag som inte är så fruktig av mig.
Köpställe: Coop eller Världsbutikerna.

Betyg:


Läs mer om ekologiskt te:


Andra bloggar om:

Inga kommentarer: