Boktipset: The Better World Handbook

The Better World Handbook - boken bakom bloggen jag startade i höstas. Också boken bakom mitt alias Bett R World och likaså mitt åtagande för hela 2007 med Bett R World-projektet. Ibland springer vi på såna böcker som bara förändrar den vi är, sällan, men det händer. Detta är en sådan bok. Jag hade inte avslutat den innan jag och min sambo köpte en etanolbil istället för den bensindrivna modell vi redan bestämt oss för.
Boken avhandlar sju kriterier för en bättre värld. Därefter får du en uppsjö av handlingar att välja bland för att själv skapa en bättre värld att leva i. Hanldingarna sorteras in i olika områden och du kan läsa kapitlen i precis den ordning och den takt som passar just dina världsbättringsintentioner. Välj mellan pengar, shopping, mat, hemmet, media och lika många till. Avslutningsvis får du en tio-i-topp-lista på saker du kan göra: som att köpa lågemissionsbil och att konsumera medveten. Att äta mindre kött är också med på denna lista.
Som pricken över i:et listas alla omskrivna handlingarna på de tre sista sidorna, så att du i denna översikt kan bocka av och följa dina framsteg. Boken ger en toppen-vägledning i hur du kan förändra ditt sätt att vara här på vårt klot, så att naturen och alla världmedborgare får det bättre. Allt på engelska, men det är väl inget hinder för att förbättra världen?
Betyg:
Läs mer:



Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: