Halvårsrapport i Bett.R.World-projektet

I halvtid har jag uppnått åtta av mina 20 mål för året. Jag väljer att göra min halvårsrapport i form av ett bildkollage. Så här kommer några ting som förändrats i mitt liv, sedan jag började med att försöka göra den här världen till en lite bättre plats att bo i. Och tack till Anki och all ni andra utmanade som också hjälpt till! Hoppas vi följs åt på vägen och att fler blir sugna på dubbelveckans utmaningar och att förbättra världen.


Eko-reko-mat och uteslutning av Nestlé, Lipton, Kraft Foods, Coca-cola



Återanvända kassar och miljömärkt i badrummet.


Egenodlat eller begagnat


Sparad energi på tvätt och disk


Lite ekonomisk rättvisa för världen

Greenpeace

SOS-byfadder

Woman-for-Woman

Läkare utan gränser






Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Först och främst: Bra jobbat! Jag håller själv på att göra samma saker ungefär. Börjat odla lite saker hemma, utesluta vissa märken osv. Jag har en fråga dock. Jag utesluter nämligen inte Lipton, antagligen för att jag inte vet något om dem. Vad har de gjort/gör? Du kanske kan skriva något om dem, eller vet nån som gjort det?

Bett R World sa...

När det gälle Lipton så har jag gått på betyget i The Better World Shopping Guide. De får betyg D, medan Twinings och Tetley får B. Ett D innebär att de inte har gjort någon riktig värstinggrej som de andra bolagen som får ett F. Betygen på varje företag är inte förklarade i boken, utan bara en hjälte och bov förklaras för varje produkt, men i betygsättningen så har miljö och etiskt ansvar vägts in och jag dricker mycket te, så när det finns producenter med bättre betyg, så är det lätt att välja dessa istället. *Kanske är det moderbolaget unilver som är problemet.