Klotet testar: Borlind

Anne-Marie Börlind är ett tyskt märke som vill ha naturliga ingredienser, men också fungerande produkter. I SkinDeep får produkterna både grönt, gult och rött ljus. Mitt intresse ligger i serien för kombinationshy: Tonern får grön - bra alltså, Nattkrämen får gult - inte så bra, Dagkrämen får RÖTT - undvik för hälsans skull! Rengöringsgelen hittar jag inte på listan.





Toner (Combination Skin)

Innehåller Grönt te som antioxidant verkan, och alger som normaliserar sebum-produktionen. Den känns jättebra och nästan beroendeframkallande. Jag gillar annars inte toner/ansiktsvatten och hade bestämt mig att sluta använda dessa produkter, men som tur var hade jag då redan hunnit beställa denna. Mina kvisslor blev på två veckor både mindre och färre och porerna förminskades. Framförallt minskade inflammationerna långt mer effektivt än Sukis produkter lyckades med.

Betyg:


Rengöringsgel (Combination Skin)

Innehåller inflammationsdämpande kamomill och porgenomträngande Trollhassel (naturlig BHA som är bättre än AHA). Jag började använda denna "flytande tvål" efter ansiktsvattnet och märkte inte den stora skillnaden i hyn. Den får ett stort plus för att den är enkel att skölja bort efter intvålning, vilket är skönt om man bara tvättar ansiktet i tvättfatet.

Betyg:

Inga kommentarer: