Klotet testar: Sukis natuliga produkter

På SkinDeep såg jag att Suki får mestadels gröna betyg, vilket är bra! Ett par bloggare som dessutom Suki högsta betyg är soderstjerna och Legaly Blonde.

Så därför beställde jag ett Suki-testkit med anti-inflammatoriska egenskaper från Accessora för 259 kronor och frakt, då frakten från USA var hutlös (300 kr tror jag).

I minimala glasflaskor finns prover för både ansiktet och kroppen. Helt naturliga ingredienser (men inte ekologiska) i allt och med en doftparad som går på hela skalan från fräscht till söderhavsdrinkar.

Kroppsvård
Både oljan och krämen för att smörja in händer och kropp känns sköna och gör sitt jobb. Allt är så naturligt det kan bli. Men för egen del så smörjer jag inte in mig så ofta med tanke på priset så kommer jag att leta efter en billigare variant.

Betyg:


Ansiktsrengöring
Produkten som sticker ut är en "Lemongrass Cleanser" som är en mild scrub med fantastisk doft (och smak för jag råkade få lite på läpparna och sedan dess vill jag bara äta upp den). Att tvätta ansiktet med den får mig på bra humör direkt! Så om du inte de helnaturliga ingredienserna räcker som köpmotiv, så väg in den psykologiska effekten.

Betyg:
Ansiktsvård
För min blandhy gör Tonern och Serumet verkligen ett bra jobb och inflammationen i svullna och röda småfinnar går snabbt ner. Men att använda serumet som "en lättare ansiktskräm" som är föreslaget, köper jag inte. Men det superdryga serumet är min andra favorit och jag kommer köpa ett större paket och använda som nattkräm, eftersom jag upplever att hyn blir för oljig för dagsbruk. Även ansiktskrämen är trevlig och jag får se om Anne-Marie Borlinds ansiktskräm vinner, eller om jag väljer Sukis framöver.

Betyg:


Läs mer:

Inga kommentarer: