Dagens humanista-gärning: No more Lindex

Mitt köpstopp på kläder har fungerat bra - en tunika och tre nödköpta leggings under hela året. Och nu blir det enklare att köpa kläder för en bättre värld. H&M har satsat på ekologisk bomull och jag ska kolla in pyjamas och underkläder nästa gång jag är där... som kan bli om länge. Lindex har, precis som H&M ekologiska jeans, men desvärre har Lindex dålig koll på de etiska aspekterna. Och just för att Lindex har utrymme till förbättring, så har jag idag sagt upp mitt medlemsskap i LindexClub. Jag gick in på deras hemsida och skickade detta meddelande:


"Jag vill avsluta mitt medlemsskap i Lindex på grund av bristen på kontroll vid
klädproduktionen. När företaget får bättre betyg i sitt etiska arbete återkommer
jag gärna som kund."

Vill du också göra en markering? Ring Lindex på 0476-587 000 eller maila lindexclub@lindex.se för att avsluta ditt medlemsskap.

Läs mer:

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vi har en kollektion för dam och herr i ekologisk bomull. Kolla in här: www.bergmanstore.com