Dagens planetista-gärning: Köpt naturlig hårstyling

Ibland bara vill ödet förenkla saker för en. Medan jag haft svårt att hitta bra naturliga deoderanter, så har jag gett upp styling-produkter för håret helt. Lite har jag allt gått och tänkt att mitt hår ser trött och tunt ut och att det kanske varit dags för lite volymhjälp. Men varje gång jag tänkt på hårskum, så känner jag den där fräna kemiska lukten i näsborrarna. Och tänker, nej, det kan ju inte en äkta cyber planetista kleta i håret.

Idag var jag motvilligt och klippte mig. Jag gör det med något års mellanrum... Väl klippt och kammat, frågar frisörskan mig om jag vill ha något i håret när hon ska föna det. Okej, tänker jag, en enda dag om året kan jag väl få se fin ut - kemikalier till trots.

Hon sprutar ut lite i sin hand. Näsborrarna hajar till. Vad var det? Det luktade apelsin. Jag sitter stum medan hon fönar. Men när jag ser hur mycket mer volym mitt hår fått, måste jag fråga.

Jo, men det är en naturlig stylingprodukt, den... "Hit med den, jag är övertygad!"

Så nu är jag lycklig (och vacker) ägare till en flaska Air Foam.

Läs mer:

  • So Pure (tror bara frisörerna har produkten)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken frisör var du hos? Jag kan inte hitta någon återförsäljare alls :-(

Anonym sa...

Jag var och klippte mig i Södra Sandby centrum.