Naturens tandkräm åker ut

Nu har vi snart kört slut på två smaker av Urtekrams tandkräm. Och jag är duktigt trött på dem. De löddrar inte, smakar krita, och saknar fluor (vilket vissa tycker är bra).

När jag stöter på Tom's of Maine, så ska jag prova deras tandkräm (ägs av Colgate) eftersom märket bara har ett minimum av ingredienser och de snällaste man kan få. Men tillsvidare tänker jag inte komplicera saker och ting: det blir Colgates Karies-Kontroll. Tandkräm innehåller generellt inte så farliga ingredienser, men denna är extra snäll och står sig väl i jämförelse med de naturliga märkena. Faktiskt har den snällare ingredienser än Urtekram, så det ska bli en fröjd att byta!

Vill du kolla hur hälsovänlig din tandkräm är, så gå in på SkinDeep och kolla: aquafresh, colgate, pepsodent, sensodyne. Tänk på att exempelvis Colgate Total innehåller det miljöfarliga Triclosan, som ICA sagt att de tar bort ur sortimentet, men än så länge fanns tandkrämen kvar i min ICA-butik.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag ville bara tipsa om Kingsfishers tandkräm, om du vill ha en naturlig tandkräm med flor.
Annars kan jag också rekomendera WalaVita, innehåller inte flor och smakar inte krita.. den känns liksom superren och innehåller ingen krita som slipmedel..