Testar cyber planetista

Då Technorati inte hört av sig efter två förfrågningar om varför inte alla cyber planetista-bloggar syns, trots att vi följt deras (tidigare) instruktioner för att listas hos dem. Min slutsats är att om deras kod läggs till i ett inlägg som inte visats på ett tag, så åker man ut.

Nu funderar jag på vad som är enklaste lösningen. Antingen att följa Technoratis Ping-inställningsinstruktioner. Anki och Lucas - har ni Yes eller No i rutan som nämns om man klickar på ping-instruktionerna för blogger?


Eller lägga till deras nya kod i bloggmenyn istället för ett inlägg (de verkar ha skippat "tag directory"-sökningarna. (Jag har gjort en liten speciallogga också i första alternativet som söker på Cyber Planetista Sverige och där syns bara Lucas för tillfället.)

Om cyber planetista




Om cyber planetista



Jaja, teknikens under och utveckling. Har ni synpunkter så lägg en kommentar. Själv ska jag sova lite på saken.

3 kommentarer:

Lucas Carlsson sa...

Jag har ett "Ja" i rutan.

När det gäller att lägga till Technorati-koden i mallen i stället för i ett inlägg så får jag erkänna att jag har glömt hur man fick dit deras kod, jag ska titta på det när jag får lite mer tid över.

Bett R World sa...

Man går in i Template(Mall?)-sidan och välj första fliken (Page Elements).

Där väljer du lägga till ett element av HTML/Javascript typ... och så klistrar du bara in koden som jag helst vill skicka till dig för det är ett elände att skriva den i ett inlägg eller kommentar, eftersom rå-koden görs om till länkarna i browsern.

Lucas Carlsson sa...

Nu har jag jag till koden i min blogg.