Dagens planetista-gärning: Plockade skräp

När jag sitter och bloggar i vardagsrummet har jag utsikt över en liten äng som slutar i en liten träddunge. I flera dagar har jag stirrat på något skräp som blåst in bland träden under någon stormig kväll här på sluttningen till åsen.

Idag har jag varit ute för att plocka upp det där skräpet som jag irriterat mig på och som visade sig vara en glasslåda. Samtidigt passade jag på att ta en ordentlig genomgång bland träden och lyckades städa undan lite till. Det fann jag på min lilla städrunda:

  1. en glasslåda med lock
  2. använd maskeringstejp (förmodligen vår)
  3. mer-paket
  4. glasspapper
  5. tre coca-burkar (som min sambo återvann när jag tyckte de var för "läskiga")
  6. hundbajspåse

Och det var bara på en yta om 20x20 meter!

2 kommentarer:

hemmamamman sa...

Jag har hittat cigarettfimpar i våran trädgård flera gånger. Ingen av oss röker så det är väl någon "vänlig" skäl som slänger in dom.

Bett R World sa...

Usch, vad trist. Cigaretter är riktigt otrevliga tycker jag.