Dagens planetista-gärning: Räddade uteleksakerna

Jag vet inte om jag ska skryta för mycket med dagens planetista-gärning, för jag gjorde något som vi är hemskt dåliga på att göra här i vårt hushåll. Nämligen plocka in saker vi släpat med ut. Verktyg rostar, trädgårdshandskar möglar och leksakerna blir allt grönare av alger.

Men nu har jag i alla fall tagit in och diskat hinkarna och spadarna i sandlådan och räddat dem från en hård vinter. Till nästa år ska jag försöka hitta en lätt plastkorg så att dottern får ta ut leksakerna när hon vill leka med dem, istället för att de är ute i ur och skur. Allt verkar ha överlevt hittills, även om färgerna ibland är lite fadda. Men hu vad jag fick skrubba för att få det rent. Tanken på att köpa nytt för några tior fanns förstås där...

1 kommentar:

Theresias Lidbom sa...

Du behöver inte bekymra din obetydliga hjärna. Det går åt helvete ändå.