Dagens planetista-gärning: Tvättade unkna kläder i ättika

Efter att ha samlat på mig några tröjor som jag svettat in efter mitt testande av naturliga kristalldeoderanter, så har jag äntligen provat att låta dem ligga i ljummet vatten med en deciliter ättiksprit över natten. Före ättikan, så luktade tröjorna gott när jag tvättat dem, men så fort de blev lite fuktiga i armhålorna, så började de stinka av gammalt svett. Jag måste säga att det verkar ha fungerat med ättikskuren där inget tvättmedel fixade det. Tröjor räddade - jag slipper köpa på mig nya.

Läs mer:

2 kommentarer:

Ann-Christin sa...

Visst funkar det bra! Nu är Lillasyster i princip torr men i perioder när lukten av nedkissade kläder låg tung i badrummet var ättitka det enda som hjälpte.

CrazyNails sa...

Spännande, har hört att det är bra som sköljmedel också. Inte testat själv men jag borde eftersom det ändå står en flaska här hemma och så tvättar jag kläderna med tvättnötter.