Dagens planetista-gärning: Återanvändning

Denna planetista-gärning får väl egentligen tillskrivas min syster. Hon och sambon ska flytta isär och därför skickade hon ut en efterlysning på olika föremål de behövde ett extra exemplar av framöver. När sambon och jag flyttade ihop för sju år sen kompletterade vi varandra väldigt bra och det blev inte många dubbletter. Han hade bil. Jag hade nyligen sålt min. Min dammsugare "sög" och hans var tipptopp. Det var bara mattor vi hade i överflöd (till stor del eftersom han hade storhandlat mattor på IKEA inför mitt första besök i hans hem för att skapa större mysfaktor). Men nu kommer äntligen vår extra strykbräda till användning. Och ficklampan som jag tänkte slänga för att vi har en mindre där vi använder laddningsbara batterier - den får lillasyster också. Och kanske någon lampskärm som inte letat sig till en loppis än.

Inga kommentarer: