Juletider

Eftersom jag knappt köpt något åt mig själv under året, så trodde jag att det skulle bli en lång önskelista i år. Men det verkar istället som att min affärsfrånvaro låtit mig vara nöjd med det jag har istället för att hitta nya saker att sukta efter. Det var ovanligt svårt att skriva en lista, men jag passade på att önska mig dag- och nattkrämerna från Anne-Marie Börlind eftersom jag varit så nöjd med ansiktsvattnet och tvålen.



Däremot så behöver treåringen fylla på med åldersanpassade leksaker. Därför var jag själv, i lugn och ro, och kollade i en stor leksaksaffär efter leksaker i naturmaterial, istället för plast. Hon har pratat om tomten i två månader redan. Så fort vi säger något framtidsrelaterat nämner hon honom. Det kan vara så enkelt som "imorgon är det måndag och dagis" och hon kontrar med "och sen kommer tomten". Hur som helst. Detta hamnade på önskelistan:


  • musikinstrument i metall och trä

  • bilgarage i trä

  • pussel

  • kavel och kakformar

  • junior-UNO

  • några spel - både algia och kärnan har spel i trä och papp för små barn

Förra året skickade jag iväg önskelistan i god tid. Och sen kom jag på att tillägga att begagnat går bra. I år stod det först. Dotterns två år yngre kusin önskar sig i sin tur avlagda kläder och leksaker från min dotter, eftersom storasyskonet är pojke.

Inga kommentarer: