Slow week - 14-20 januari

Jag är inte alltid så snabb av mig... så inte förrän nu har jag smält att det är söndag och sista dagen på "Slow week". Se den roliga animationen via Köpstopps-bloggen. Jag inser att jag nog kan behöva en elektronisk paus, ingen dator och ingen TV, mycket te. Bästa tipset: "The One Minute Slow Exersice" - om du går, så sakta ner; om du kör, lätta på pedalen; om du pratar, gör det långsammare.


Nättidningen Oestrogen skriver: Att känna att jag inte har tid, beror kanske på att jag sällan har tid till INGENTING. Och det är just denna INGENTING-känslan som sätter djupa spår i psyket och då skapar upplevelsen av att faktiskt ha tid. Om man har tid till ingenting, kan man inbilla sig och känna att man har all tid.

Så om ni inte hör av mig på ett tag, så har jag nog
rensat ut bland teburkarna och sitter någonstans och övar mig på att få mer tid, genom att göra INGENTING...

Inga kommentarer: