Miessence

Eftersom några av mina totalt icke-organiska skönhetsprodukter börjar sina, så är jag nu fri och tillgänglig på marknaden. Men efter en nära-alkaholen-upplevelse med min Weleda-deo (som inte bara luktar som en Gin Tonic utan också känns som en sådan i nyrakade armhålor där den svider till väldigt, mycket, rejält) så vill jag kolla upp utbudet innan jag kastar mig in i en ny relation. MiEssence-deon har fått bra betyg lite varstans på nätet, så jag blev sugen på att kolla upp lite fler produkter och omdömen av samma märke. På sustainlane får märket fem stjärnor rätt över.


Deo
Choice Nutritional ger fem stjärnor Miessence-deoderanterna och överlag verkar deoderanten få lovord överallt. Men Doftfri lyfter istället fram Urtekrams doftfria kristall-deo på sin blogg.


Tandkräm
Medan Juice Bar är i extas efter en liten tandborstningsstund: "Ohhh… if you have to get something, don’t miss out the toothpaste! We don’t have bad breath when we wake up now!", så är GroovyGreen inte lika keen: "The fresh breath just doesn't last. My teeth felt clean and polished after using it, but after a lifetime of fluoride and mint packed toothpaste, we just can't seem to give that fresh breath feeling up." Den avgörande rösten får Choice Nutritionals med sina fem stjärnor. Jag provar!


Ansiktsrengöring
The Purifying Cleanser får betyget Excellent på SmartSkinCare och ett plus är att den ska vara lätt att skölja ur. Och The Purifying Mineral Mask får samma betyg där och påstås minska både porer och gamla ärr (tillsammans med de övriga produkterna i serien). Både herr och fru Juice Bar har provat Balancing Cleanser for normal and combination skin och säger: "Skin pores are getting smaller, and the oil control is amazing. I don’t wake up with an oily face now."

Bland mycket beröm på ClickOrganics hittar jag en kommentar om The Garnet Exfoliant: ..."has just about completely gotten rid of the bumps in my skin by opening the clogged pores."

Ansiktskräm
Fru Juice Bar tycker att ansiktskrämen är lite oljig om inte en conditioner används före. Chief
Executive Mum
föredrar Young Living ART.

Smink
There must be a better way hittar jag tre jublande damer som provat pudret. Rouget får fem stjärnor på Choice Nutritionals. Fröken Sötsur gillar istället ID Bare Minerals puderfoundation och får medhåll av några andra bloggare.


Var köpa?
På bloggen Manatura ser jag att det blir för dyrt att vara återförsäljare i Sverige på grund av olika regelverk, så köpsajter hittar jag istället på lisnor (scrolla ner).

Andra bloggar om: , , , , , ,

1 kommentar:

Ann-Christin sa...

Great minds think alike ;-D Jag skall prova Urtekrams deo. Sen är jag på jakt efter en ny tandkräm till barnen. De är väldigt kräsna...