ICAs kravmärkta choklad

Eftersom jag är något av en chokoholic (nykter med massor av återfall) så ville jag undersöka läget i min närmaste affär. De sålde mjölkchoklad från Kung Markatta som har en rad rättvisemärkta, men framförallt kravmärkta varor. Synd att chokladkakan kostade 30 kronor, men endera dagen när jag känner mig både rik och sugen, så ska jag slå till! Kung Markatta profilerar sig med hälsosamma livsmedel och jag kan rekommendera dem när det gäller oljor, eftersom just "oljemarknaden" verkar smutsig... allt från oljor som raffineras med lösningsmedel och frityroljor med transfetter till olivoljor som är utblandade. EU försöker reda ut begreppen inom de olika kvaliteterna på olivolja som förekommer.

Eftersom Kung Markattas tepåsar på Earl Grey smakar gräs, så tar jag gärna emot välsmakande tips på dito! Så kan jag dricka det till min choklad.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: