Klotets kampanj: Lägg en väska i väskan när du shoppar!



Många har upptäckt tygkassarna i livsmedelsaffären (ladda bilen med några så att du alltid har med några tygkassar!)

När du går på shoppingstråk i gallerian kan däremot en större bärväska vara bra att ha - en som kan vikas ihop och tas med i handväskan Ta fram den när du gör dina klädinköp och skippa plastkassen du får för varje liten sak du köper under din tur i de olika affärerna.

Jag hittade min rymliga bärväska på Mique (39 kr), men jag vet att ICA Maxi också för en ännu större variant.



Jennys egentillverkade väskor ovan som ni kan läsa mer om på hennes inspirerande blogg Skaparhyllan.

Maila mig gärna ett foto, eller lägg en kommentar om var det finns fler att hitta. Du kanske syr en egen! I så fall vill jag givetvis se ett foto på den också - men tänk på att förstärka sömmarna och lägg i en bottenplatt och rejäla handtag.


Andra bloggar om:

Inga kommentarer: