Jaa! Boller rullar...

Förra veckan var jag, som jag sa att jag skulle, och lade in önskemål om två saker på Ica och coop, som är de enda livsmedelsaffärerna där jag bor. Jag önskade mig vinnaren i mitt choklad-test, Divine, och mer Earl Grey-te.

Idag ringde en glad och effektiv tjej från Ica. Min lapp hade under mystiska och nästan oförklarliga förhållanden plötsligt legat mitt på hennes skrivbord (förmodligen var det tjejen från frukt- och gröntavdelningen som fick den av mig, som osynligt smugit förbi). Jag hade gått och undrat om någon skulle höra av sig efter en sådan önskelista... och minsann!

Inte bara återkom Ica, tjejen hade dessutom kollat i inköpsregister och ringt runt för att försöka få tag på både chokladen och min te-rekommendation. På choklad-fronten ser det ljusast ut. Centralt för de inte märket, men eftersom denna superaktiva ica-tjej skickat vidare mitt brev till en kontakt som hon har, kanske jag kan påverka hela Ica-koncernen! Annars var Divine villiga att distribuera till bara min Ica-affär, som nyligen tagit in eguale, men den får bara fyra klot av fem.

Medan det finns flera Rättvisemärkta kaffe-sorter att välja mellan, så finns endast möjligheten att köpa in ett enda sorts svart te från centrallagret. Och det te jag föreslog gick inte heller att köpa in vid sidan om, eftersom det endast levererades till större ställen. Så då gällde bara inverkan på koncern-nivå. Fortsättning följer...

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Ann-Christin sa...

Jgag har inte testat Divine, i övrigt har jag utvecklat svårt ekochokladberoende. Jag har testat lite olika sorter men inte samma som dig. Jag får väl sätta samman ett chokladtest jag med. Jag såg förresten att vetenskapsmagasinet skall ha ett program om koldioxidbantning nästa vecka (onsdag).

Bett R World sa...

Tack för TV-tipset. Ska boka in det i kalendern!