Bättre investering - del 1

Var finns mina pengar?
Det första du behöver veta, för att investera dina pengar till en bättre värld, är var du har dem. Mina hittade jag här. Gör en egen lista och lägg pappret i en mapp, för du behöver samla dina papper inför det har projektet...

Pensionen:

1. Tjänstepensionen (ITPK) - har jag i Länsförsäkringar och är begränsad till deras fonder.
2. Premiepensionen (PPM) - kan ändras fritt hos PPM.
3. Privat pensionsförsäkring - har jag hos AMF Pension och är begränsad till deras fonder.


Aktier och optioner:

1. Aktiedirekt.
2. Avanza aktie/fonddepå.
3. Avanza Kapitalförsäkring


Fonder:

1. Länsförsäkringar - begränsat till deras egna fonder.
2. Avanza.
3. Nordnet (gemensamt fondsparande för nya huset).
4. Avanza (liten depå där jag sätter in 2000 kr för dotterns kusiner för att senare ge dem ett fadderbarn).


... nu förstår ni förvirringen över vad jag ska ta itu med först.

Inga kommentarer: