Choklad-chocken

Igår hade vi chokladprovning hemma på tu man hand i soffan, min sambo och jag. Tidigare under dagen hade jag lagt ner varenda mörk choklad jag hittade i kundvagnen. Dvs som inte var Kraft Foods. Jag kände att jag behövde en ny kompis i chokladhyllan på ICA, nu när jag med självpålagt förbud ska låta bli min Marabou-favorit.

Det blev Droste, Lindt och Anton Bergh i stora lass. Vi gick ut starkt med betygblock i hand och smaklökarna finslipade - en bit till min sambo, en bit till mig - men ganska snabbt började vi dela på bitarna. Ändå fick jag ont i magen och var tvungen att äta ett knäckebröd efteråt. Riktigt längtade efter knäckebrödet faktiskt.

Betygen från vår kväll kommer snart. Och när chokladlagret sinat ska jag försöka få tag på reko-chokladen Divine.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste bara säga att jag gillar din blogg skarpt. Du skriver om viktiga saker på ett relevant, intressant och jordnära sätt. Fortsätt så så kommer åtminstone jag fortsätta läsa! :)

Anonym sa...

Hej igen, det var ett tag sedan jag var här. Trevligt här som vanligt! :-)

Får du ont i magen av choklad?
Kan det vara att du är överkänslig för någon tillsats? De flesta choklader innehåller "sojalecitin" och kan vara orsaka allergiska reaktioner som illamående, även på en normalt okänslig person.

/Robert

Bett R World sa...

Du har säkert rätt,Robert, i att jag fått en överdos av sojalecitin, som jag faktiskt var tvungen att undvika som yngre..