Produkter på väg ut - Ansiktsvård

Krämerna jag har ska vara till hjälp för min blandhy och jag har varit nöjd med båda mina senaste nattkrämer, Neostrata Exuviance och Nimue, så jag vill ju ha en kräm som är mer naturlig, men lika bra.

Mina dagkrämer är jag mer likställd till. Varken Nivea eller Neostrata känns som den slutgiltiga lösningen på något sätt. Hittills har jag kört dubbelt av krämer eftersom vi har två badrum. Men när jag övergår till en ekologisk variant, eller i alla fall en med mer naturliga ingredienser, så ska jag fördela innehållet ur en burk på två, så att den förbrukas snabbare och det inte finns risk för att den blir gammal. Konserveringsmedel finns ju annars i krämerna, och tydligen även i flera av dem som försöker sig på en mer naturlig profilering.



Ansiktstvålarna jag köpt senast ska jag också ersätta. Jag gillar nimue som är lätt att skölja ur (till skillnad från Neutrogena) men den är ingen anhängare av naturliga produkter och plastförackningen som de skryter om ska vara påfyllningsbar, ja, det är ju inte helt sant, för man köper en påfyllnad som innehåller lika mycket hårdplast som vilken annan tvål som helst och sätter sen i denna i det yttre höljet som då går att återanvända.


Foundation och puder tänker jag definitivt övergå till någon variant utan mineraloljor och onödiga tillsatser. Det trista är väl att jag inte riktigt vet var jag ska leta någonstans. Var kan jag jämföra olika sorter IRL (in-real-life) istället för på nätet?




Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: