Skönhetsprodukter på väg att ut

I håret har jag kört SunSilk innan jag började på mitt försök att förbättra både världen och avloppet. Jag har varvat mina (dubbla uppsättningar SunSilk i badrummen) med Sante. Problemet är att om jag bara använt Sante, så har håret bara blivit fett, snabbare och snabbare och till slut kunde jag inte komma in i duschen tillräckligt snabbt för en shamponering.


När det gäller deon så har jag delvis gått över till en naturlig genom att växla Palmolive med Weledas. Problemet är att Weledas är omöjlig att använda på rakade armhålor förrän tre-fyra dagar efter att man rensat i buskaget. Den svider, och jag kan inte ens dra till med någon jämförelse, för en liknande plåga är sällsynt. Nu lutar jag i alla fall åt Miessence och lämnar Weleda därhän åt mina mer behårade medkvinnor.


Samma sak här. Växlar lite mellan vanlig och naturlig tandkräm. Jag föredrar tandkräm i geléform och Urtekrams som är gjort på krita hamnar långt därifrån. Den funkar, men är inte min slutdestination...

Vi har en storpack duschtvål som vi använder både i duschen och som badbubblor till lillan, men kör även änglamarks duschtvål och handtvål. Handtvålen på pump eller refill är super! Den löddrar bra och händerna känns mjuka efteråt av aloe veran.


Som solskydd är jag sugen på Dr Hauschka som jag såg fick bra betyg i någon tidskrift jag prenumererar på.

Inga kommentarer: