Två bloggare med naturlig hudvård som specialitet

Vi är många som börjar ifrågasätta kemikalierna vi smörjer in ansiktet och sminkar oss med. I ett tänkvärt inlägg glamourfilosoferar Soul över vad hyn får för näring i
"What´s your skin eating?". Vi förses även med nedanstående lista på naturliga märken:

En som går på djupet i hudvårdens naturhörna är Lalisen - läs massor av hennes bra tester av Börlind, Weleda och Dr Hauschka med flera. Precis som jag rekommenderar hon Börlinds ansiktsvatten för kombinationshy - det är det bästa ansiktsvattnet jag någonsin provat och jag kan sluta leta efter bättre nu. Jag blir sugen på att prova peelingen också.

Läs mer:

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så jag får vara med på ett hörn. Tack va roligt =)

lisbeth sa...

Vill bara tipsa om man väljer hudvård som har blivit ekologiskt granskad och godkänd av en oberoende organisation så vet man med säkerhet att det inte ingår några kemikalier, konstgjorda konserveringsmedel eller syntetiska ämnen i produkterna. Brittiska Soil Association har de strängaste kraven i världen för ekologisk certifiering av hudvårdsprodukter. Leta efter deras logga på produkterna så kan du vara säker på att det inte bara är naturligt (med lite tillsatser ibland) utan att det verkligen är fritt från kosntiga tillsatser. Ett av de få hudvårdsmärkena som uppnått certifiering hos Soil Association är Essential Care. Deras produkter finns att köpa på www.ekohygien.se.

Anonym sa...

Kolla in Korres också. Den nya Materia Herba serien är eko certifierad.